Nejvyužívanější věrnostní program má v tuzemsku Dr. Max
Zdroj foto: Pharma Profit

Z výsledků rozsáhlého výročního výzkumu Věrnostní programy a zákaznické portály 2024, který realizovala výzkumná agentura Incomind, vyplývá, že dvě třetiny Čechů se o věrnostní programy různých poskytovatelů buď přímo aktivně zajímají, nebo alespoň většinou využijí nabízené možnosti členství. Meziročně opět přibylo programů, do nichž jsou zaregistrováni. Roste i míra využívání nejrůznějších zákaznických portálů napříč sektory.

Věrnostních programů, které Češi využívají, letos opět přibylo. V průměru jsou Češi osobně zaregistrováni již do 14 věrnostních programů, přičemž čtyři z toho jsou u rychloobrátkových obchodních řetězců). Šest procent Čechů (resp. spíše Češek) se zaregistrovalo dokonce do 30 a více věrnostních programů, naopak pouhá tři procenta věrnostní programy zcela odmítají. „Po započtení dalších šesti programů využívaných pod registrací některého z rodinných příslušníků, se průměrný počet využívaných programů vyšplhal na úctyhodných dvacet,“ doplňuje František Trunec ze společnosti Incomind.
Nejvíce jsou využívány výhody věrnostního programu u nákupů potravin (index využití 75 %), léků (62 %) a drogerie (62 %). Nejkladnější postoj k věrnostním programům mají mladí do 30 let, ženy jsou jim nakloněny více než muži, 84 % vnímá věrnostní programy jako přidanou hodnotu a 72 % spotřebitelů ovlivňuje členství ve věrnostním programu při volbě obchodu či poskytovatele služby. Současně ovšem pouze dvě pětiny Čechů uvádějí, že mají dobrý přehled o výhodách věrnostních programů, naopak pětina připouští, že prakticky vůbec netuší, co věrnostní programy nabízejí.


Komplexní výzkum společnosti Incomind s názvem Věrnostní programy a zákaznické portály 2024 se věnoval nejen postojům k věrnostním programům, jejich využívání, atraktivitě benefitů, motivaci k členství a dalším tématům v obecnější rovině, ale hned celé stovce věrnostních systémů (programů, zákaznických portálů či mobilních aplikací) jmenovitě.
Vůbec nejsilněji si s věrnostními systémy Češi spojují společnosti Lidl (věrnostní program Lidl Plus), Tesco (Clubcard) a Kaufland (Kaufland Card). Nejvyužívanějším věrnostním systémem v Česku je nicméně Karta výhod Dr. Max, kterou používají hned tři ze čtyř dospělých Čechů. Jen s malým odstupem následují Lidl Plus a Tesco Clubcard. Pozici nejdoporučovanějšího věrnostního programu obhájil Moneyback České spořitelny před programy dm active beauty a Odměny Air Bank.


V případě klientských portálů vede ve znalosti Lidl, u segmentu utilit ČEZ, jehož zákazníci vykazují i nejvyšší ochotu tento portál doporučit. U internet a mobile bankingu jsou na špičce ve využívání Česká spořitelna, Raiffeisenbank a ČSOB, nejvyšší míru doporučení dosáhla Air Bank.

 

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail